Alla inlägg under februari 2009

Av Olivia Wemälv - 28 februari 2009 22:46

När min pappa tog Jägarexamen för typ 100 år sedan så var det 2 böcker man skulle läsa, Högvilt och småvilt! thats it...

Men nu ska man tydligen oxå läsa om Att göra efter varje jaktdag och även Att göra då och då...

Och med min humor å sätt att tolka saker kan det sluta hur som helst! kan ju iofs ha att göra med att jag ofta pluggar sent på kvällarna när jag är lite trött..men jag har iaf jäklit kul när jag läser texter som :

"För att inte skada vapnets mynning ska stången alltid föras in bakifrån, via patronläget."

eller

"När vapnet är torrt och nått rumstemperatur bör metallytorna oljas in mycket tunt med hjälp av en trasa eller en bit hushållspapper. Undvik att få vapenolja på trädelarna."

eller

"Om du också oljar in loppet ska det dras rent innan vapnet används igen."

eller

"Tro inte att rengöring av vapnet är överflödig om din studsare har rostfri pipa. Är loppet smutsigt ökar slitaget och precisionen blir sämre"


Tacka vet jag Nya Jägarskolan ;)


// O

Av Olivia Wemälv - 27 februari 2009 22:59

Fredag kväll äääntligen! å vad gör man???

Jo man sitter i sin säng å bloggar, hahaha

Är helt slut eft en 4 timmars arbetsdag å en tacokväll på jobbet...börjar åldern att ta ut sin rätt lr är jag bara en sliten småbarnsmamma??

Jaja nya tag imorgon! å jag ska ju börja min förmiddag med ett Corepass, kan ju inte bli annat än en strålande dag! :)


Good Night my Friends


// Fröken Senälv

Av Olivia Wemälv - 26 februari 2009 23:00

Fru S kommer hem till mej i en jättefin svart pälskappa som förmodligen oxå var ganska dyr skulle jag kunna tro...

Alx tyckte också att den var fin, väldigt fin!

Så han sa,

- en sån där morgonrock har min pappa köpt åt mig också, fast med Blixten på! här bak på ryggen!


Visst är 3 åringar underbara ???

VAB

Av Olivia Wemälv - 26 februari 2009 22:37

Har vart hemma å vabbat med min son hela veckan!  jag har inte bloggat på länge känns de som...

Man skulle ju kunna tro att det är då man kanske hinner gör det?? lr oxå inte. Har iaf vart riktigt klen både jag å han. De har blivit en hel del Pippitittande kan jag meddela! å jag måste vara exakt lika intresserad utav filmen som Alx annars blir det livat!

Har knappt varit utanför dörren på hela veckan förutom idag, riktigt kul har jag haft, NOT! Men idag bestämde jag mig för att iaf gå t grannen å betala lite räkningar...( i storstövlarna,mysbyxor å en björnfitta på huvvet) givetvis kommer det ju såklart en snygging å åker förbi. Jag låtsades börja hålla på med Alx vagn å se väldigt upptagen ut så han inte skulle stanna å prata :) för då hade väl han blitt lika rädd som Jäger vart imorse när jag kom ner osminkad, hahaha...

Jaja, imöra är fredag igen å jag tänkte dra på mig masken å prova jobba!


// O

Av Olivia Wemälv - 24 februari 2009 23:10

Här är man fortf hemma! en sjuk mamma å ett sjukt barn, härligt!

Vart är hans gudmor när man bäst behöver henne?? ;) jag bara undrar liksom?

Känns i min kropp som om jag vart på ett 24 h spinnigpass ungefär..inte för att jag vart det, men det borde nog kännas så här???

Har iaf orkat gjort en rätt så god middag ikv ändå! å sällskapssjuk som man är eft 2 dagars pippitittande så fick även mina päron & Alx dagisfröken äta...

Men de absolut bästa med tisdagen den 24e februari är nog att jag å HH bokade den 18 april t nåt riktigt skoj! då blir det nämligen L-K å Scotts i Ösd, yiiiiipppppi! :)

Febern försvann diiiirekt! lr ja nästan iaf...

sen att jag fick 3 fina ögonskuggor fr Make up store utav min kära bordsgranne gjorde mej ännu mera " gå ut sugen" :)

Tack Fru S!

Så snälla kan det bli april snart???


Sweet dreams


// Oliva jag har alltså inte stavat fel, men min pappa säger så! han har fortf inte lärt sig att uttala mitt namn...efter si sådär nästan 30 år!

Av Olivia Wemälv - 23 februari 2009 23:50

Du är lekfull, äventyrslysten,charmerande och på hugget. Måndagen blir givande på många olika sätt!


Så skulle min måndag bli enligt mitt horoskop. Å nu är klockan strax 24 och jag kan inget annat än hålla med, haha


Lekfull är jag väl?? sparkade lite boll med Alx idag iaf.

Äventyrslysten var jag verkligen inatt när jag satt ute på altanen med min son ( han hade alltså krupp) ifall nån råkade på att se mig??

Charmerande är jag ju mest hela tiden! särskilt idag när man stövlade in på färgbutiken dunderförkyld i storstövlarna å med tröjan bak å fram.

hugget vart jag fram å tbaks idag när jag loggade in på min blogg. Meeen insåg rätt fort att det absolut inte är värt att lägga nån energi på.


Har iaf vart hemma å vabbat idag. Det har vart rätt så jobbigt när man inte är helt kurant sj. Tack gode gud för att Pippi Långstrump finns å Polarexpressen :) å jag måste ju oxå säga att D är snäll som skjutsar å handlar åt oss. Så nu vet du det! ;)


Å eftersom att det låter som jag vore en Miss W kandidat som måste tacka å hälsa alla kan jag lika gärna avluta bloggandet med, World Peace! å även erkänna att horoskopet håller vad de lovat ang min måndag.

Det har faktiskt vart en givande dag på många olika sätt!


// Ratteran



Av Olivia Wemälv - 22 februari 2009 23:29

Å så hade ännu en helg gått å ännu en söndag!

Har vart på B-riket å jobbat som vanligt.. de lilla xtra som hände idag var väl att delar av fam Söderqvist kom upp å åkte skidor! vi träffades en snabbis på Björnrikegården där de åt lunch.

Haha måste ju bara berätta oxå att jag även vart bjuden på fika nångång framöver utav att ett äldre par som äger en utav husena jag synar! ett riktigt fint hus alldeles nära backen.

De tyckte jag såg så trevlig å snäll ut!( men de visste jag ju redan) sen sa de en sak till men de vågar jag inte berätta ;)

Jaja jag ska iaf fyllla på med xtra mycket disktrasor å medel just där framöver så kanske man får låna huset en weekend ;) hihi

Men vad fan äre med Hm`s sida då?  2a lr tom 3e gången som jag ska in där å beställa meeeen att kassan är stängd???

Ska jag behöva återgå till de gamla hederliga sättet att beställa, skicka in lappen!?

Nä måste nog ta å prova dejta Blund ett tag nu! känner mig rätt sliten...

Åååå de får jag ju inte vara imorgon när jag å Fru S ska powerwalka runt broarna. Skulle nog även behöva å försöka hinna städa litt här hemma oxå, de varken ser ut lr luktar som " Sköna Hem" här mera! Äääääh bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete...fast det skulle nog stämma mera om jag sa att de såg ut som helvete här med skit lite här å där.


Godnatt


Dotra åt än Valter


Av Olivia Wemälv - 21 februari 2009 20:00

Idag har jag alltså varit på Core pass igen, jag å Fru Strand!

Man vart sådär lagomt trött tycker jag... xtra roligt när ledaren är så bra på att förklara varje övning å med bra musik! detta pass rekommenderar jag varmt :)

Fru S tyckte vi hade jobbat så bra så hon bjöd mej på lunch på nyan, langos! Så nu är då det träningspasset ett minne blott, hahaha

Jaja det tar vi igen på våran brorunda på måndag...

Vädret var så bra när jag kom hem så jag å Alx tog oss en skotertur t Äggen. Vi hade en riktigt skön stund där ute i skogen drängen å jag!

Man glömmer nog ofta hur bra man har det , inte alla som har så nära t naturen som oss.

Nu hoppas jag att en lång å fin vårvinter väntar...

Vart förresten bjuden på viltsvinsjakt idag, av våran ordförande himself! måste kanske lägga i en högre växel gällande min examen framöver..

Måste bara läsa mera om,

`Sotning utförs genom att man fattar tag om svansen och lyfter upp den, samtidigt som man skär runt ändtarmsöppningen och yttre könsdelarna`

lr

`Hur skiljer sig bredflåning från bälgflåning?`

Låter inte detta intressant så säg? ;)


/ Miss W



Ovido - Quiz & Flashcards