Alla inlägg under januari 2010

Av Olivia Wemälv - 31 januari 2010 18:21

Jäger har äntligen fått en egen myssäck att ligga i ... eller ja vi har lånat hem den på prov för att se om han gillar den. Lite otäckt verkade han tycka att det var fr början men nu ligger han mer å mer i den. Den kommer nog att göra susen åt Jäger`s kropp tror jag iaf.



  

Av Olivia Wemälv - 30 januari 2010 19:24

Åh vad underbart det är med helg ... synd att de blir så intensiva för min del bara. Eftersom jag jämt jobbar kväll under veckorna vill jag jättegärna träffa  typ alla jag känner ... helst på lördag efts jag även jobbar söndagar. Kan bli rätt stressigt ibland.

Så igår kväll var vi bjuden på middag t Sundsätt. Det kan ju inte bli annat än supergott när 2 kockar lagat den! Tack Palle ! det vart en mycket trevlig kväll. Jag har aldrig ätit lamm förut, jättegott! Och idag lördag tog vi en sovmorgon t kl 13, välbehövligt ;) sen en kaffe hos grannen å sen Dollar i säkert 1,5 timme. Middag hos Pappa kl 17.  Besök utav Kalle å Emma. Spela spel vilket jag iofs hatar men som jag som tur var slapp denna gång

Ja så var ju denna lördag snart slut då. Imorgon äre dax att jobba igen, som tur var på Björnrike. Detta vart ju ett ganska tråkigt inlägg. Men ett bevis på att mina lördagar är rätt späckade. Måste verkligen göra nåt åt mitt liv snart. Kan inte hade det så här länge till! Grrrrr

Av Olivia Wemälv - 29 januari 2010 00:19

Min Cliff vart i farten igen? eftersom vi numera är strömlösa i sovrummet. Han skulle ju bara .... måla en list på väggen upp till övervåningen! visserligen väldigt nära proppskåpet men.  Nu är det iaf en kabel som är lite " brunnen"

Han påstår att han bara skulle sära på 3 kablar och isolera de. Inget hände ju då. Men nåt har ju hänt efts inget funkar härinne ? ! det är kanske så som en nära vän t oss sa igår,

- Det kan ju ta minst 1 - 1,5 dag att fixa till C`s framfart.


Och ju mer jag lär känna denna kille ... så kan jag inget annat än hålla med.

Och för de som tyckte jag var taskig när jag bara lät han välja servetter när vi sist var på Ikea ... tror jag nog har ändrat sig nu.


Palle, ville du ha hjälp med nåt därhemma? isf skickar jag dit han imorgon ;)

Av Olivia Wemälv - 28 januari 2010 17:38


Sådär nu var byrån i hallen äntligen klar då ! det vore väl själva fan om det inte vart lite ordning i hallen nu iaf ...

Och den här byrån har min pappa snickrat på slöjden. Så den är inte gjord igår direkt. Men med lite färg på så vart den ju faktiskt riktigt fräsch ju =) så vad ska jag måla nästa gång då?


  

  

Av Olivia Wemälv - 26 januari 2010 00:10

Tänk jag är så trött men går ändå inte å lägger mig ... har så många projekt igång här hemma å samtidigt så funderar jag ut nya ...

Smarta lösningar för ett trångt boende ! råkar nån sitta på en sån bok lånar jag den gärna ... =)  jobbigt att ha ett sovrum/tvättstuga/lekrum/tv rum. Ja listan kan göras hur lång som helst om hur rörigt det är här hemma just nu. Men jag tror det blir bra, mycket bra om man nån gång fick klart allt.

Av Olivia Wemälv - 24 januari 2010 21:31

Aktivitetshuset i Lofsdalen rekommenderar jag absolut! vi var där i lördags å lekte av oss ... eller ja barnen och han i mitten. Så nästa gång Mathilda tar du å jag en Irish för barnvakt har vi ju ! ;)

  

  

  

  

Av Olivia Wemälv - 24 januari 2010 20:14

Nu så är äntligen Överslafssängen klar iaf! idag fick vi även sänghimmelen å de nya gardinerna ... riktigt mycket finare vart sängen iaf mot för hur den såg ut när vi fick den. Pappa snickrade även dit en stege. Så nu ser den ju nästan ut som ny =) nu är det bara att ge sig på nästa projekt, Tapetsering!


  

  

Av Olivia Wemälv - 16 januari 2010 16:33

Att måla är för mig lite utav ett terapiarbete ... jag har vart helt själv och haft bra musik på i bakrunden. Jag älskar att göra fint med färg och tapeter ja egentligen allt som har med inredning att göra. Och nu var det som sagt ett tag sen jag gjorde nåt . Så igår körde jag igång med att måla en säng och idag blir det nog ett räcke om jag orkar med. Så bort med tråkigt trä och på med vit fräsch färg. Sätter ut en bild på resultatet när det blir klart =) ska nog göra ett ryck nu så jag kan ta ett glas rött med Marie sen ikväll =)

Ovido - Quiz & Flashcards