Alla inlägg under mars 2009

Av Olivia Wemälv - 31 mars 2009 22:55

Den här bikinin hade jag beställt! även kroppen ;) men fick alltså de här istället! Nån som vill följa på badhuset imorgon? ;) haha


Av Olivia Wemälv - 29 mars 2009 00:15

Jobb jobb jobb.... nu skulle man egentligen bara ha 3 veckor kvar däruppe på berget. Men idag tog man alltså på sej ytterligare en vecka`s xtra jobb! men iofs så blir det ju xtra med cash oxå, å det är ju aldrig helt fel!

Men idag var jag så slut å konstig i kroppen så jag var tvungen att stanna upp å kräkas lite. Var det pizzan lr helt enkelt själförvållat???  ;) när jag kom hem igen la jag mej å sov typ i 2 timmar, gött! så ikväll blir man väl uppe t att kvinnofängelset börjar, går det fortf förresten?

Att ge sig på tv dosan till Baluban för att kolla om serien sänds är väl inte ens att tänka på? tror inte Daniel skulle uppskatta heller ifall jag ringde han nu...inte Malin heller för den delen ;) jaja jag får väl stanna uppe då å se efter!

Sen när började jag att titta på den serien egentligen? kanske ungefär samtidigt som när jag började att använda gummistövlar t jeanskjol ;)

Där kan vi snacka dagens outfit!


Godnatt på er


// OGW


Av Olivia Wemälv - 28 mars 2009 12:58

Imorse vaknade man å var väl kanske inte allför pigg! såg en sprite på bordet å tänkte guuuud så gott! med chips till...:)

Jag tog mig en redig klunk och fick mig en riktig återställare!

Vem fan lämnade kvar den?

Jaja bjuder på några ganska dåliga kort fr kvällen, fr dukningen fram till mina å Fröken H`s spår över Ulvkällabroarna hem inatt ;)


// O

Av Olivia Wemälv - 26 mars 2009 12:37

Å så hör man åter igen!

Pappa står ute på gården och pratar med grannen Engman...

- Jo men dä ä ju bra att mö ä granna jä å n Oliva eftersom ho går på gymnastik på torsdag`n å då kan ju jä skjutse drängen på skola å ho åke direkt dit.


Sen när går jag på gymnastik??? jag har aldrig gått på gymnastik...däremot på spinning som jag försökt berättat hur länge som helst. Å jag går förresten inte heller och badar, jag simmar!

Å sen när går Alx på skolan??? han är bara 3 år...


Spinningen gick för övrigt bra iaf...bra musik å ledare :) hoppas vi kör igen på måndag... fast att jag såg stjärnor å hade blodsmak i munnen när jag gick därifrån. Härligt vad vältränad man är! ;)


// O


Av Olivia Wemälv - 25 mars 2009 12:32

Idag har jag tagit mig en simtur igen, inte i ljusnan alltså! men i simhallen.

Jag och Fru S kör järnet nu framöver hade vi tänkt. Så imorgon ska man på spinning igen dock med en annan ledare, spännande! hon sköter sig säkert minst lika bra. Hoppas hon har lika bra musiksmak som M bara...jag skulle aldrig gå på spinning om det inte vore för den " peppande" musiken samt ledare.

 Ikväll by the way så har ett av mina favorit program börjat igen, Fråga Olle! Den mannen vet han ;) å i en av kvällens diskussioner höll jag absolut med! där ska saker bara komma ut, inte in! haha

Och sist i programmet leker de en lek , Jag har aldrig!

Den leken tycker jag att vi ska leka på fredag, på tjejmiddagen alltså! vad säger ni girls? ;) lite lätt salongsberusade så kan det ju bli hur kul som helst ju, lr kanske också inte??  Jaja pax för att göra frågorna ;) Malin du kanske kan fixa löstuttana?

Nä nu måste jag nog hoppa i lopplådan, redan torsdag ser jag!

Händerna på täcket

// O

 
Av Olivia Wemälv - 24 mars 2009 00:03

Titta så söta å oskyldiga vi var på den här tiden! inte en enda prick i registret hade vi heller.... ;)

Saknar dig å våra äventyr min vän! du kommer väl hem i påsk?


Av Olivia Wemälv - 23 mars 2009 09:53

Snacka om glad man vart när den här mannen med traktor dök upp på min gård å skottade den åt mig! " Håbor " är bra snälla de....:) han tom ringde å sa att det hade rasat väldigt mycket snä framför min bro, tack snälla du! men det hade jag redan märkt efts jag nästan fick gå ut källarvägen ;)

Ja här på Byvallsvägen är vi fortf kvar i Pippiträsket! Alx hostar å hostar fortf. Så man kan inte göra så mkt annat än att vara inne å pölla på. Det är ju bra lättsamt att trycka på Pippi vid såna här tillfällen...

Å jag lovar jag kan varenda replik i Pippi På Rymmen nu å står snart inte ut med Tommys skratt mera! å förresten så tror jag de har använt samma skratt i nån annan Astrid film??? har Tommy ont i sitt ena öga efts han typ hela tiden måste blunda med det?? Å har ni sett att Tommy å Annikas pappa har mummelbyxor??? Ja nu låter man väl som världens hemskaste mamma som irriterar sig över såna här saker... Men jag älskar faktiskt alla dessa Astrid filmer bara det att jag fått en överdos av de den senaste tiden. Men en replik gillar jag skarpt iaf!

-Jag brukar rymma då och då för jag tror alltid att det är roligare någon annanstans....å det är det ju också oftast! ;)


// Olivia



Av Olivia Wemälv - 22 mars 2009 21:54

Jaha så var det dags igen! Alx har haft krupp inatt. Å jag säger det igen Tack gode gud för att Pippi finns! :) jag har max sovit i 2 timmar. Men inatt slapp jag iaf sitta ute på altanen mitt i natten peppar peppar. Jaja det är ju såklart mest synd om min lilla Alx. Men det var ganska motigt att kliva upp kl 6 imorse å köra upp på Björnriket när man egentligen aldrig gått å lagt sig.... men jag lyckades iaf fullfölja min arb dag däruppe utan att somna nåntans lr köra av vägen. När jag kom hem fick jag iaf äta mammas goda mat å jag unnade mig även ett glas vin till. Sen slockande jag en timme ungefär, inte vid matbordet alltså ;) så nu är man åter fit for fight för ännu en natt i kruppets tecken!


Godnatt kära bloggläsare


// O

Ovido - Quiz & Flashcards