Alla inlägg under maj 2009

Av Olivia Wemälv - 31 maj 2009 23:03

Ikväll tog jag och Alex å Malin å Daniel oss en liten kvällspromenad ner till stallet för att kika på Sheya. Alex vill helst gå ner dit varje dag numera för att se om fölet " kommit ut" ! snart har hon gått över en vecka så det borde väl komma nu vilken dag som helst. Å by the way så ser det även ut som om Malin ska föla vilken dag som helst ... ;) måste nog lägga in en magbild på henne oxå, så himla fin är hon! :)





Av Olivia Wemälv - 28 maj 2009 23:12

Nån som inte har något speciellt för sig i helgen ???

Jag har ett X antal staketpinnar som behöver målas .... och mycket annat smått å gott som oxå skulle behöva göras på denna gård!


Marina, du som inte har nåt liv kan väl komma över och visa vad ni SIKàre går för? ;)

Jag bjuder på mat och dryck!




Av Olivia Wemälv - 27 maj 2009 17:41

Alla som vill se fotbollsmatchen ikväll ska få gå hem en halvtimme tidigare fr jobbet!

Jag vill ju naturligtvis se matchen! jag älskar fotboll! längtar eft att få sätta mig i soffan å ta en kall å få titta på en säkert otroligt spännade match!


Vilka är det som spelar förresten? ;)


Av Olivia Wemälv - 25 maj 2009 22:10

Sådan mor sådan son! jag och Axxo har vart på tävling i helgen ...

Alex vill oxå träna hund precis som mamma gör!

Skaplig linförighet va ? ;)

Av Olivia Wemälv - 22 maj 2009 22:00

Alx har fått sig ett eget fiskespö! :) i ett mycket varierande väder stod jag ut i nästan 2 timmar nere vid ljusnan ...å inte ett napp vi fick!

Tur Malin å Daniel tittade förbi med en glass.



Av Olivia Wemälv - 21 maj 2009 22:38

Usch vilken tråkig dag det vart i dag, vädermässigt! och framförallt " hårmässigt" ! när det är sånt här väder ute så liksom växer mitt hår både på bredden och höjden! å när man ser man sig i spegeln ser man verkligen att man har lite "djungelblod" i sig! hahaha

En otroligt lång dag har det varit måste jag säga ...

Vi har,

räddat en sork fr katten

hälsat på pärtans föräldrar

promenerat

hälsat på folk ute i skogen och fiskat

bjudit mommo å moffa på mat

badat hund

tränat hund

städat


Ja det var nog allt!

Tina, jag måste verkligen få tbaka min kabel ...;) denna blogg börja urarta! å din går det för fasiken inte ens att ta sig in på!

Av Olivia Wemälv - 19 maj 2009 15:55

Eftersom jag knappt tar mig ur sängen å knappt har röst för att orka ringa ett samtal så kan väl nån som läser denna blogg komma hit med nåt gott åt mig ??? ( såg att det var ca 40-50 st som vart in idag, alla behöver kanske inte handla nåt ;) )

Men typ chips å dipp, lite blåbärssoppa ostbågar ,ramlösa, vanilj youghurt, pepparsalami, ägg .... vore himla gott!


Om ni knackar och jag inte öppnar så sover jag förmodligen igen! men jag vaknar då och då å är uppe en sisådär 40 min å upp till en timme, sen sover jag i 40 igen sen osv osv

Av Olivia Wemälv - 18 maj 2009 15:04

Fyfasiken vad dålig jag är ...

Det började igår på väg till skogen, jag skulle nämligen ut å plocka lite murklor å var hur pigg som helst! Men så kände jag att jag började att få ont i kroppen, nysattacker som skulle kunnat ha väckt döda, snor som vägrade att sluta rinna, rakblad i halsen.

Ja jag vart bara dåligare å dåligare ...

Väl hemma fr skogen så åt jag iaf middag och sen skulle jag följa med Alx på en promenad. Jag tog mig t granngården, där var jag tvungen att vända hem å gå och lägga mig. Vaknade 20.30 utav att mamma knackade på dörren å skulle lämna Alx. Sen nattade jag Alx å somnade igen!

Å jag ligger fortfarande i sängen, kl är nu 15.13 nästa dag !!!!

Har försökt titta lite på Sex and the city avsnitt men måste hela tiden pausa för att sova lite ....

Har jag fått svininfluensan eller?

Ovido - Quiz & Flashcards