Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Rountrip ...

Av Olivia Wemälv - 4 april 2010 17:35

Idag bestamde vi oss for att gora en dagsutflykt ! vi skulle aka ner till Galle som ar en gammal portgisisk hamnstad . En jattefin stad med hoga murar runt. Valdigt olikt resten landet . Valdigt rent var det oxo har. Vi akte aven genom en massa stader som vart hart drabbade utav tsunamin. Min pappa var dar strax efter tsunamin ock skankte 10 000 kr  till flera hemlosa familjer. Idag flera ar efterat letade vi upp de igen. Pappa hade tagit kort pa de som vi visade folk och tillslut hittade vi en av familjerna. De vart ju saklart glada att pappa brydde sig att komma tillbaka och de berattade att de kope en ny fiskebat for pengarna. Men fortfaranande sa bodde de i ett hus som vi inte ens skulle forvara cyklar i. Jag tror det var mycket nyttigt for barnen att se vad olika de kan vara och vad bra vi egentligen har det. Sen akte vi ner till SeaFood restaurant dar vi at en god middag och bestallde en tur med en glassboat. Mycket fina fiskar och 2 skoldpaddor fick vi se. Nu ar vi ratt sa trotta och nojda. Det ar ganska jobbigt att aka bil i detta land och i denna varme. Imorgon blir det en lugn dag vid poolen igen :)

 
 
Ingen bild

Jäger

7 april 2010 17:53

Hej. Jag har det bra här hemma med Tina. Hon skriver uppsats och jag håller henne sällskap hela dagarna. Jag har även fått följa med henne hem till stor Sveg. Jag saknar er, men vi ses snart. Ha det så bra. Kram från Jäger och Tina

 
Ingen bild

Pauline

25 april 2010 15:29

Dags för en uppdatering här va?? Så allt kan gå tilbaka till det normala =0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia Wemälv - 3 maj 2010 20:56

Har inte bloggat på huuuuuuur länge som helst ! men jag har ju vart på semester ... där jag vart kvar lite längre än planerat ! men hem kom vi tillslut iallafall. När vi äntligen kom hem var det bara att hoppa på mitt nya jobb ! där jag kämpar varje ...

Av Olivia Wemälv - 2 april 2010 18:42

Nu har vi kommit fram till sri lanka. Flygresan har faktiskt gatt bra oxo.. tycker egentligen inte att jag vart sarskilt paverkad utav sobrilen men kasnke utav kombinationen sobril/rodvin ... kande mig ratt sa lugn. Val framme kan jag ju latt erkanna...

Av Olivia Wemälv - 29 mars 2010 22:12


  Jag kan flyga ! Jag är inte rädd ! en tablett intages strax före flygresa. Men de är ju så små ! två borde väl funka bättre va ? rekommendationen från läkaren var att jag skulle testa att ta en tablett innan vi for. Och det har jag gjort nu ... o...

Av Olivia Wemälv - 28 mars 2010 23:06

Idag jobbade jag min sista dag uppe på Björnrike. Det känns jättetråkigt att lämna alla roliga arbetskamrater däruppe. Stormtrivs verkligen däruppe fast att det innebär jobb varje söndag. När jag kommer hem från semestern ska vi ha lite säsongsavslut...

Av Olivia Wemälv - 25 mars 2010 22:19

Fränt!  Mamma å gänget har för en stund sedan lyft från Arlanda och jag och Emil följer deras rutt med Flygdata.nu. Vi ser exakt vart de befinner sig, hastiget , höjd mm mm. Vi ser flyget som en röd liten punkt och att det sakta rör sig mot första me...

Ovido - Quiz & Flashcards