Alla inlägg under april 2010

Av Olivia Wemälv - 4 april 2010 17:35

Idag bestamde vi oss for att gora en dagsutflykt ! vi skulle aka ner till Galle som ar en gammal portgisisk hamnstad . En jattefin stad med hoga murar runt. Valdigt olikt resten landet . Valdigt rent var det oxo har. Vi akte aven genom en massa stader som vart hart drabbade utav tsunamin. Min pappa var dar strax efter tsunamin ock skankte 10 000 kr  till flera hemlosa familjer. Idag flera ar efterat letade vi upp de igen. Pappa hade tagit kort pa de som vi visade folk och tillslut hittade vi en av familjerna. De vart ju saklart glada att pappa brydde sig att komma tillbaka och de berattade att de kope en ny fiskebat for pengarna. Men fortfaranande sa bodde de i ett hus som vi inte ens skulle forvara cyklar i. Jag tror det var mycket nyttigt for barnen att se vad olika de kan vara och vad bra vi egentligen har det. Sen akte vi ner till SeaFood restaurant dar vi at en god middag och bestallde en tur med en glassboat. Mycket fina fiskar och 2 skoldpaddor fick vi se. Nu ar vi ratt sa trotta och nojda. Det ar ganska jobbigt att aka bil i detta land och i denna varme. Imorgon blir det en lugn dag vid poolen igen :)

Av Olivia Wemälv - 2 april 2010 18:42

Nu har vi kommit fram till sri lanka. Flygresan har faktiskt gatt bra oxo.. tycker egentligen inte att jag vart sarskilt paverkad utav sobrilen men kasnke utav kombinationen sobril/rodvin ... kande mig ratt sa lugn. Val framme kan jag ju latt erkanna att det ar en aningens lite for varmt. Man ar ju inte direkt van med varme efter denna vinter iaf.  Men jag njuter trots att svetten rinner fran mig, jag alskar varme! det ar sa har det ska kannas att vara utomlands. Vi har redan hunnit med 2 stycken badsvangar ... barnen alskar det. Maste ju vara otroligt skont att inte behova sitta under en handduk och varma sig sa fort man kommit upp.  Detta land ar so exotiskt och sa olikt de flesta charterlander sa det ar svart att forklara. Barnen leker ute i tradgarden under palmerna och alla banantrad. De plockar blommor som vi annars bara ser i buketter pa Interflora. Bada igar och idag har de fatt sett apor pa varan gard. Engangskamerorna anvands flitigt. ska bli spannande att se de nar de ska framkallas

Ovido - Quiz & Flashcards