Alla inlägg under november 2009

Av Olivia Wemälv - 30 november 2009 23:15

Måndagar är väl en ganska jobbig dag tycker jag! man har en hel veckas jobb framför sig. Och den här veckan är dessutom späckad med en massa annat jag oxå måste göra! Imorgon ska jag t Hede, Jäger måste t veterinären med sitt öra. Onsdag blire Björnriket, Torsdag personalmöte, Fredag JULBORD !!! efts jag redan idag Måndag känner mig trött kommer jag nog att vara desto tröttare på Fredag. Det ska bli så himla skönt med lite Julledighet framöver. Då ska jag verkligen ladda om å bara njuta. Idag har jag verkligen gjort en Touch Down iiiigen! är så jävla trött på att hela tiden orka ta nya tag! men det är ju ganska uppenbart att en del mår ännu sämre. Men det slår tillbaka .... nån gång!

Av Olivia Wemälv - 27 november 2009 21:57

Fasiken vad underbart med Fredag !!! =)


  

Av Olivia Wemälv - 26 november 2009 22:22

Oh my god! man har inte flygit på riktigt om man inte åkt flyget mellan Sveg - Sthlm ... jag trodde stundvis allvarligt jag skulle dö! de sa att flygvädret var bra men pga blåsten så kunde det bli guppigt vid start å landning. JA JAG MÄRKTE DET!!! ibland känndes det faktiskt som vi flög upp å ner !? min mage var iaf upp å ner. Vad hade jag tagit mig till om jag inte tagit en whiskey till frukost imorse?

Ja jag överlevde iaf men detta är INTE nåt jag gör om imorgon direkt.


Tack Daniel å Inger för att ni var med! å Henrik förstås ... kul att ni berättade att han skulle med  kvällen innan vi skulle åka oxå förresten! =) jättekul!


Daniel, visste du btw vad du skulle få med på " köpet" när du träffade Malin?! Moahahaha nu är det försent ;) 


Hade iaf en otroligt givande dag i Sthlm! kul att träffa sina kollegor därnere oxå och se hur de arbetar med de kunderna vi pratat med.



  

Av Olivia Wemälv - 25 november 2009 22:15

Jag kan flyga ! Jag är inte rädd !

Jag har vart inne å kollat flyvädret för imorgon, och det ser bra ut!

Men för säkerhetsskull så har jag målat mina tånaglar ikväll ... ifall jag dör imorgon så vill jag iaf vara snygg på mina tånaglar !

För de som undrar så ska jag iofs bara till Sthlm ... men det är ju inte så bara efts jag ska ta fågelvägen dit =)

Jag hoppas det finns flygvärdinnor ombord som serverar annat än Jock bärdryck och en fjantig renklämma ( som jag hört ryktas om att de bjuds på) Jag vill ha starksprit och en tjock taxfreekatalog ist ! och helst oxå tabletter med röd triangel på ;)


  








Av Olivia Wemälv - 24 november 2009 22:40

Fan vad bra den här Private Banking tjänsten är ! de gör tom hembesök numera =) och betalar man extra så hänger de även tvätten ;)

Och har man Private Banking Plus får man även en god hemlagad lasagne ...

Rekommenderar varmt denna tjänst!


Marie och Carina, vilken bank har ni? ;)  



  



Av Olivia Wemälv - 23 november 2009 22:37

Jag kanske kan förklara för Alx att en Stor Björn kom å trampade på hans pepparkakshus ! men hur fan ska jag förklara för Mamma att lampa Nr 4 oxå gått sönder?! hon har nämligen köpt 4 st såna lampor åt mig de senaste året ....

  


 


Av Olivia Wemälv - 22 november 2009 21:33

Sitter å smuttar på ett glas vitt och lyssnar på när regnet öser ner! borde det inte vara en kopp varm glögg och att man ser flingor stora som dasslock ramla ner?

Hur som haver så har jag haft en riktigt mysig " innehelg" iaf ... pysslat å donat exakt hela helgen å förberett här hemma inför advent! =)

Nu sitter jag som sagt i soffan med ett glas vitt å njuter av tystnaden! det var som att stänga av en jetmotor när klockan slog 20. Det var har vart fulla huset med barn, folk å djur hela helgen!=)

Kommer nog att hitta glitter,pärlor, strössel (i alla dess former), florsocker i minst 10 år framöver här hemma!

Av Olivia Wemälv - 21 november 2009 22:27

Tror jag har hittat en Pysselkompis! som minst lika mycket som jag älskar att pyssla ... idag har vi gjort kransar! jag den stora och Lilla O den i mitten =)

Har mycket gemensamt med den lilla damen förutom att hon oxå älskar hästar, suck! ;)

Men bakning är inte min starka sida, hoppas hon glömt att jag typ halvt som halvt lovat att baka pepparkakor imorgon ....



  

Ovido - Quiz & Flashcards