Alla inlägg under mars 2010

Av Olivia Wemälv - 29 mars 2010 22:12


Jag kan flyga ! Jag är inte rädd ! en tablett intages strax före flygresa. Men de är ju så små ! två borde väl funka bättre va ? rekommendationen från läkaren var att jag skulle testa att ta en tablett innan vi for. Och det har jag gjort nu ... och se vad bra allt går! jag har både bloggat och vart på Facebook. Jag är precis som vanligt fortfarande ! helskärpt ! ;) jag kanske tom blir mer skärpt utav Sobril ? för det har gått betydligt bättre för mig nu när jag kommit hem från jobbet och med en Sobril i kroppen än vad de gjort förut här ikväll. Ikväll tex när jag går tillsammans med mina kollergor ut från jobbet så hör vi att nån spelar som fasiken ute på parkeringen i nån av bilarna. Ju närmare vi kom så såg vi att det var jag. I 3 timmar hade stereon stått igång. Fattar fortfarande inte hur jag kunde missa det när jag klev ur bilen ?! Hmmm en sobril om dagen kanske vore nåt de ? eller kanske mera nödvändigt för de som umgås med mig?

  

Av Olivia Wemälv - 28 mars 2010 23:06

Idag jobbade jag min sista dag uppe på Björnrike. Det känns jättetråkigt att lämna alla roliga arbetskamrater däruppe. Stormtrivs verkligen däruppe fast att det innebär jobb varje söndag. När jag kommer hem från semestern ska vi ha lite säsongsavslutning =). Förra året var vi på Husky å åt och bowlade. I år vet jag inte alls vad det blir. Och På tisdag alltså samma dag som vi åker ner t Arlanda slutar jag även på Monetar. Även där kommer jag att sakna mina arbetskamrater. Har ju faktiskt jobbat där i 3,5 år ! Tänk jag har jobbat bara KVÄLLAR i 3,5 år !!! det ska bli otroligt skönt att få lite mera normala arbetstider framöver ... längtar efter ett normalt familjeliv,kvällspromenader och umgås iaf nån gång i veckan med andra än mina arbetskamrater. Och den 19 e april alltså dagen efter att jag kommit hem från semestern börjar jag mitt nya jobb =) =) =)

Av Olivia Wemälv - 25 mars 2010 22:19

Fränt!  Mamma å gänget har för en stund sedan lyft från Arlanda och jag och Emil följer deras rutt med Flygdata.nu. Vi ser exakt vart de befinner sig, hastiget , höjd mm mm. Vi ser flyget som en röd liten punkt och att det sakta rör sig mot första mellanlandning. Fasiken vad flyg det är uppe i luften just nu! ganska otroligt att det funkar egentligen. Jag hoppas de får en trevlig resa =)

  • Callsign: QTR090
  • Flightnr: QR90
  • Reg: A7-CJA
  • Hex: 06A026
  • Model: Airbus A319-133 (CJ) (A319)
  • Airline: Qatar Airways
  • Lat: 58.24388
  • Lon: 20.66711
  • Alt: 34000 feet (10363 m)
  • Speed: 464 knots
    (859 km/h / 534 mph)
  • Track: 143°
  • Radar: EFHK
  • From : Stockholm, Arlanda (ARN)
  • To: Doha, Doha (DOH)

Av Olivia Wemälv - 24 mars 2010 21:56

Nästa Onsdag vid den här tiden så .... sitter jag inte på Monetar och inte heller på Byvallsvägen ! vi har precis börjat våran semester =)

  

Av Olivia Wemälv - 23 mars 2010 23:08

Samsonite har släppt årets resväska ! eller också inte ! jag har då iallafall fått låna denna skönhet eftersom min egna gått sönder. Undra om den här kommer att hålla till andra sidan jordklotet och hem igen ?! Jag lär ju garanterat inte missa den när den kommer på rullbandet iallafall, det är då ett som är säkert ! =) jag lär nog även vara själv med att ha Cattings klistermärken på resväskan ...

  

  

Av Olivia Wemälv - 22 mars 2010 11:13

Den här lampan vill jag ha ! Och E har sagt att han nog kunde betala den eftersom han snart förstört lampor till till priset vad denna kostar. I dagsläget är han uppe i 600 kr och än är ju inte dagen slut ;) sen har ju jag förstört nån också typ en så här 4 stycken bara. Men det var ju på en mycket längre tid än vad E lyckades med ... Nä jag tror faktiskt att den här lampan skulle bli jättefin hemma. Den borde ju hänga rätt tryggt också eftersom det är en taklampa ! Eller vad tror ni?

  

Av Olivia Wemälv - 19 mars 2010 10:47

Hur kan man sakna nån så mycket som bara varit borta i 4 timmar och 49 minuter ?  skapligt förkyld har jag blivit också så jag lär nog bli sittandes här å tycka synd om mig själv. Så den som inte är rädd för att bli förkyld får gärna komma och hälsa på mig =)

  

Av Olivia Wemälv - 18 mars 2010 12:49

Idag var det alltså åter dags för Norrskensloppet ! herregud vad ett år går fort! Alx var verkligen taggad och körde den långa slingan trots att han hade nästan 1 decimeter klabbsnö under skidorna. Han var så duktig min lilla dräng =) men att det var tillåtet med hakning om nån försöker åka förbi hade jag ingen aning om ... måste ha vart Moffa eller Nanna som gett tips om det ?! den ena har ju varit och den andre är ju SIk áre ;)

  

  

  

Ovido - Quiz & Flashcards